Home / Tips Hubungan Kelamin / Pecah Dara Malam Pertama

Pecah Dara Malam Pertama

Malam pertama untuk suami pecah dara isteri sememanglah waktu yang mendebarkan buat suami dan isteri. Pecah dara adalah pengalaman seks yang akan dikenang sepanjang hayat maka lakukannya dengan penuh kasih sayang.

Pecah dara isteri tidak dapat dilakukan pada malam pertama. Ia pasti menyakitkan buat isteri apabila suami kurang sabar. Suami perlu bersabar. Jadikan hubungan seks suami isteri suatu yang indah kepada isteri dan juga suami untuk jangka masa panjang. Kesakitan boleh memberikan kesan kepada isteri dalam hubungan seks. Suami sudah menunggu lama sebelum bernikah, mengapa tidak boleh bersabar lagi dua tiga hari.

Malam pertama adalah malam belaian. Malam dimana suami isteri mengenali tubuh badan masing-masing. Malam untuk membuang rasa malu isteri terutamanya. Membuang rasa malu dalam hubungan seks adalah dengan menimbulkan rasa berahi kepada isteri. Foreplay boleh dilakukan dengan pelbagai cara. Sama ada dengan urutan asmara dan membelai buah dada isteri.

Suami jangan fikirkan lagi untuk masukkan terus batang zakar ke dalam faraj isteri. Bagi isteri anda rasa berahi/ghairah dahulu. Bagi isteri anda selasa dan puas dengan belaian. Beri isteri anda cumbuan yang memuaskan. Jika suami memang tidak tahan, tidak salah untuk lepaskan dengan tangan isteri. Biar isteri anda kenal air mani si suami dulu. Yang penting malam pertama adalah malam suami isteri mengenali organ seks, bahagian tubuh badan yang membuat rasa berahi dan cumbuan kasih sayang.

Malam pertama juga adalah malam untuk membuat isteri mengenali erti kepuasan seks. Farajnya pasti basah maka basahkan jari dengan air faraj isteri dan gentel kelentit isteri perlahan-lahan sambil menghisap buah dadanya. Suami perlu puaskan isteri tanpa masukkan batang zakar dalam faraj isteri dengan memuaskan isteri dengan belaian biji kelentit. Sekiranya isteri puas dan mahu lagi, puaskan lagi dengan biji kelentitnya. Anda boleh rujukan entri saya sebelum ini yang bertajuk “Seks Oral Untuk Isteri“.

Malam kedua adalah ulangan malam pertama dengan penambahan satu lagi aksi seks. Mengetuk pintu faraj. Mengetuk pintu faraj adalah satu cara untuk pintu faraj isteri membiasakan dengan batang zakar suami. Lakukan belaian seperti malam pertama. Belai dan gentel kelentitnya seperti malam pertama tetapi jangan sampai puas. Untuk malam kedua, puaskan isteri dengan belaian batang zakar dibiji kelentitnya.

Apabila air faraj isteri telah banyak keluar di pintu faraj. Kangkangkan kaki isteri dan anda berada diantaranya. Letakkan kepala zakar dipintu faraj dan basahkan batang zakar dengan air mani isteri (air faraj). Genggam batang zakar dan basahkan biji kelentit dengan air mani isteri yang melekat pada kepala zakar. Geselkan batang zakar kepada biji kelentit umpama gentelkan kelentit dengan jari yang basah.

Lakukan geselan zakar kepada biji kelentit sehingga isteri puas. Ajak isteri untuk memegang batang zakar suami dan minta isteri untuk menggeselkan kepada kelentit mengikut rasa nikmat dan sedap isteri.

Jangan bagi isteri terlalu puas dengan kelentit kerana untuk mengetuk pintu faraj isteri memerlukan isteri turut menikmati. Isteri yang terlalu puas akan rasa kegelian. Itu yang tidak dimahukan sewaktu mengetuk pintu faraj isteri.

Selepas memberikan satu dua puas kepada isteri dengan belaian batang zakar di kelentit maka letakkan kepala zakar dibibir faraj. Minta bantuan isteri untuk meletakkannya. Tekan batang zakar suami perlahan-lahan hanya setakat kepala zakar sahaja yang masuk. Memang tidak puas bagi suami tapi demi hubungan seks yang indah dan untuk jangka masa panjang lakukan sebegini.

Apabila batang zakar lelaki sudah pasti masuk setakat kepala, maka tarik keluar perlahan dan masukkan semula setakat kepala zakar, lakukan keluar masuk ini sambil menghisap dada, leher dan bercumbu. Lakukan keluar masuk kepala zakar sahaja ini sampai suami puas dan memancutkan air mani dalam pintu faraj isteri.

Memang menyeksakan buat suami tetapi ini untuk nikmat seks yang berpanjangan esok harinya.

Malam ketiga adalah malam pecah dara. Malam batang zakar suami masuk penuh ke dalam faraj isteri. Lakukan seperti apa bagi malam pertama dan kedua. Untuk malam yang ketiga, selepas kepala zakar mengetuk pintu faraj isteri maka, dalam batang zakar perlu ditambah secara perlahan-lahan. Masukkan zakar setakat kepala dahulu, gerakkan keluar masuk dan kemudian tambah lagi menekan sehingga separuh. Setiap kali hendak menekan batang zakar lagi dalam ke dalam faraj isteri, beritahu isteri dan biarkan isteri bersedia. Pastikan isteri tidak kesakitan atau terlalu kesakitan.

Lakukan perlahan sehinggalah batang zakar suami penuh masuk ke dalam faraj isteri dan pancutan pertama air mani dipintu rahim isteri dilepaskan apabila suami isteri puas klimak bersama.

Selamat mencuba buat bakal pengantin baru. Minggu ni cuti sekolah bermula. Saya pasti ramai pasangan akan mengambil kesempatan untuk berkahwin.

About Dr. Cinta

Seorang suami & abah. Semua artikel diblog ni adalah untuk rujukan diri sendiri. Sekiranya bermanfaat, kongsikan artikel2 ini kpd pasangan atau kwn2.

21 comments

  1. cmne rsanya ya?ingin thu..

  2. Terima kasih diatas kiriman ilmu yang akan saya guna bila berkahwin kelak.Salam.

  3. I punya pendapat le.it`s good 4 u to try and it will be a sweet memory in your life.trust me.one more thing sex is art ,if you enjoy sex life you can feel how it work.amazing!!!!!!!!!!

  4. boleh sa tanya kh?jujurnya…mlm pertama memanglah sakit…bukan lah ambil masa yang singkat utuk proses memecahkan dara.. malah hampir 3 minggu… tp yang sa heran kenapa tak de darah yang terkeluar pd mlm pertama sa itu,,,tak pernah pun sa bersama org lain sbelum ini slain dr suami saya sendiri…boleh jawab soalan saya ini sa bingung..

    Dr Cinta: Selaput dara tak semestinya pecah dengan hubungan seks puan. Kadang2 selaput dara akan pecah jika kita aktif bersuka, menungang basikal dan lain2 aktiviti lasak. Tak perlu risau isu tersebut puan. Moga bahagia dengan perkahwinan anda.

    • xsmtinya darah akan kua bila mlm pertma..wlwpn anda msih ada dara….
      kepada wanita yang aktif pada sukan biasanya yang berlaku mcm nie….
      kerana selaput dara akan terkoyak kerna aktik dan akan berdarah….
      2yg mlm pertma xde darah…dan itu yg terjdi pda sya….

  5. hatiku :
    mengikut sains xsemua org ada slaput dara..dan ada yang slaput dra dye xde lubang lgsung dan menyebabkan perlu mlakukan pembedahan.

  6. macam mana kalau isteri menjadi terlalu takut untuk melalui malam pertama..alasannye takut sakit..?????

    Dr Cinta: Bob, foreplay dulu. Senang cerita ringan2 dahulu. Jangan gelojoh utk memasukkan zakar. Cumbu2 dahulu sampai isteri “panas”. Bila kemaluan dah berair dengan banyak, boleh cuba utk memasukkan zakar tetapi jika isteri menghalang, jangan paksa.

    Cuba pujuk dan rayu isteri. Ingat, jangan sesekali memaksa. Wanita lemah pada pujuk rayu. Rayu cakap nak masuk sedikit saja. Rayu sampai isteri benarkan. InsyaALLAH isteri akan benarkan. Bila dah dapat kebenaran, cuba masukkan dengan perlahan-lahan. Jangan gelojoh. Jika isteri ckp sakit dan minta berhenti, berhenti lah.Jika dia benarkan, teruskan.

    Jika mlm tu gagal, cuba lagi malam esoknya. Ulang langkah diatas sampai berjaya masuk. Semoga berjaya.

  7. kalau pecah dara memang keluar bnyk darah ke ape? bila si lelaki pancut si perempuan tuh rase ke or x?

  8. hmm..tanx..jika suami sdah tidak than pada mlam prtama..bleh kah jikalau,suami mmcahkan drah isteri pada mlam prtama tersbut..

  9. kita takut suami kta sangka yg bukan2 maklumlah bukan org medical..tp takde pula dia tanye.. cuma kita saja yg heran….

  10. saya belum pernah melaluinya proses ini lagi, apa pun harap2 semuanya akab berjalan dengan lancar nanti…amin…terima kasih untuk panduannya…….

  11. sy ingin tahu lanjut berkenaan hubungan suami isteri

  12. baru benamkn sikit kepala zakar isteri dh merauang…dh 3 minggu kawin x dpt2 nk masukkn zakar…mcm2 dh buat…foreplay dh buat dh seblm nk masukkan zakar..baru nk maskkn isteri dh menjerit…kempunan sy..

    Dr Cinta: Amran, foreplay dulu. Senang cerita ringan2 dahulu. Jangan gelojoh utk memasukkan zakar. Cumbu2 dahulu sampai isteri “panas”. Bila kemaluan dah berair dengan banyak, boleh cuba utk memasukkan zakar tetapi jika isteri menghalang, jangan paksa.

    Cuba pujuk dan rayu isteri. Ingat, jangan sesekali memaksa. Wanita lemah pada pujuk rayu. Rayu cakap nak masuk sedikit saja. Rayu sampai isteri benarkan. InsyaALLAH isteri akan benarkan. Bila dah dapat kebenaran, cuba masukkan dengan perlahan-lahan. Jangan gelojoh. Jika isteri ckp sakit dan minta berhenti, berhenti lah.Jika dia benarkan, teruskan.

    Jika mlm tu gagal, cuba lagi malam esoknya. Ulang langkah diatas sampai berjaya masuk. Semoga berjaya. Jika masih gagal, sila berjumpa dengan pakar sakit puan. Sy takut ada isu kesihatan disini.

  13. mcm mana nak tahu isteri sudah pecah daranya?sudah
    4 minggu sy kawin isteri mc rasa sakit.sy rasa dah bnyak kali sy benamkan zakar pd isteri sy.mungkin ini disebabkan faraj isteri sy mc ketat..sebab itu dia rasa sakit.adakah dara isteri sy blum lg pecah?isteri sy x penah keluar darah bila kami lakukan

  14. apa pn malam pertama je indah bg yg baru kawin n baru kenal sex…

  15. saya nak tny.sy da kwen dekat 2thn tp sy msh dara.mslhnya sy yg cpt gemuruh dan terlalu tkt.mcm mn nak hadapi mlm pertama dgn tenang?mslh sy terlalu tkt waktu nk menghadapi tu.tlg dr.

  16. Bro amran so awak da berjaya ka blom?

  17. kalau kte penah buat seks gn sseorg mase kte kecil ada x ksan2 apabila kta dewasa

  18. salam..sy ingin bertanya ssuatu kraguan. sy baru bkahwin dan selepas mlm pertama darah yg kluar terlalu sedikit hampir tiada. pada keesokan harinya saya dapati kluar darah bwarna coklat dan keadaan blarutan selama 3 hari shigga hari ini. adakah itu darah akibat pecah dara,luka, atau lain2. saya telah pun suci dari haid 15 hari sebelum tarikh pertama kali mlakukan seks. harap doctr dpt mmbantu. trm kasih.

  19. Mula2 nk msuk zakar mmang skit bla suami kta msukkan pelan bqu asa kurang sikit skit..bla dah msuk asa cm puas ja…stiap mlam wat smpai suami qasa puas..bila dpt stiap mlm

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *